24 Ogos 2008

SUATU MASA DULU.....

tersenyum sendirian bila mengenang cerita dulu.. Aku baru tamat belajar di POLISAS. Nak balik kg, rasa berat nak tinggalkan kuantan. Banyak yg aku belajar di sini. Belajar Kejuruteraan, ilmu agama, ukhuwwah..emm..macam-macam lagi.
Aku ambil keputusan kerja di Kuantan. Ala..dulu aku pernah kerja sebelum sambung belajar dulu. Jadi tak kisah la kerja kat mana pun. Mula-mula aku tolong je kawan kat cyber cafe. Blue Lane namanya. Sambung menyelam minum air (nasib baik tak lemas)... boleh la aku chat ke.. tapi cyber cafe ni Islamik sikit. Tu yang rasa seronok sikit.
Tak lama aku kat keje kat situ, senior telefon bagitau ada seorang ustaz perlukan tenaga pengajar untuk Kelas Al-Quran & Fardhu Ain. Macam best. Tapi hati berbelah-bagi nak pergi atau tidak. Bila tanya pendapat sahabat2, rata-rata menyarankan aku pergi untuk temuduga.
Hari yang dijanjikan aku dgn Sue pergi ke tempat Ustaz tersebut. Sebelum aku pergi, aku ada call ust tu. Aku dimaklumkan namanya Ust. Akhwan. Dengar suara macam muda lagi..Takpe...aku pergi dulu. Tempatnya kat Jalan Sg. Lembing. First time pergi rasa jauh sangat. Masa tu naik motor je. Masa sampai kat tengah jalan tu macam nak patah balik je (takut sesat).
Sampai je kat tempat tu, aku nampak ada seorang lelaki berkopiah.( Agaknya ni kot Ust. Akhwan). Muda lagi orangnya.. Temuduga pun bermula............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan