07 Januari 2012

MEMBACA...MENULIS....TULISAN....


Assalamualaikum...

Nampaknya dan setahun tak menulis. dunia muka buku menggamit saya supaya meletakkan ketepi dunia penulisan blog.kesibukan kerja dengan anak-anak yang baru ingin mengenal dunia menambahkan lagi 'kemalasan' saya untuk menulis. terfikir jugak ada ke yg sudi membaca tulisan saya yang 'apa-apa' ni.

Terbaru saya membaca buku tulisan Nik Muhamad Abduh bin Nik Aziz. Anak seorang Tuan Guru yang disegani. Tulisannya yang bersahaja menarik minat saya. Terasa seperti bersembang sambil minum kopi. Walhal kalau terjumpa beliau di Taman Melewar lagaknya macam serius saja. Membaca tulisannya tidak jemu dan manarik minat saya untuk menulis semula.

Biar la kalau tidak ada orang membaca. Jiwa rasa terhibur dengan menulis. melontarkan apa jua pengalaman, pandangan, berkongsi rasa... sekurang-kurangnya jiwa saya tak rasa terbeban...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan